keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Mmmm ruokaa...

Nyt päästiin itse asiaan! Sapuskaa, sapuskaa! 
Mun elämä pyörii aikalailla jatkuvasti ruuan ympärillä. Mä oon jopa hankkinu ammatin ruoan parista. Mä ajattelen sitä koko ajan. No en ehkä ihan koko aikaa, mutta se on kyllä pieni pakkomielle, niin hyvässä ku pahassa.

Lupasin kertoa, että mitä mä syöpöttelen ja mitä en. Jotenka näin:

Näitä en syö:
Liha
Kana
Kala
tai edellä mainituista valmistetut jalosteet

Näitä yritän välttää:
Maitotuotteet
Kananmuna
Gluteeniviljat
Pasta
Riisi
Peruna

Näitä syön:
Vihannekset
Hedelmät ja marjat
Palkokasvit
Pähkinät
Gluteenittomat viljat
Soija


Jaa... Varmasti jotain unohtui, mutta tuossa kai beisikit. Eli kasvissyöjä olen, ollut noin 7 vuotta. Vegaanisuutta arvostan, mutta mulla ei riitä kärsivällisyys siihen touhuun. Maitotuotteita ja kananmunaa yritän kuitenkin käyttää mahdollisimman vähän, tulee kuitenkin varsinkin kiireessä syötyä, kun on helppo protskulähde. Nyt kuvasaastetta muutamista safkoista:

Tuoreita hedelmiä, mmm...

Tää on viime kesältä, oi mä melkein muistan päivänki, söin tuota aamupalaksi parvekkeella. <3

Sekalainen hedelmä/marjasetti, päällä kaurakermaa. On muuten parempaa ku normikerma.

Litsit on kanssa ihan lemppari otuksia, ei vaan kehtaa syödä julkisesti, koska sotkee sikana. :/

Muistaakseni hirssipuuroa rusinoilla. Rusinat puurossa rocks!

Lunch pari päivää sitten lenkin jälkeen. Protskuja soijapalleroista ja papusekotus pakastehässäkästä. Ja tomaattia et ois ees jotain tuoretta.

Mahti leipä, ei kyl ollu glutskifree. Ja on sinne päässy juustoakin. Eli vähän herkku. Mut nuo wannabe makkarat on ihan vege! :)

Ja täs nää mahtisuperöveriihanat letut! Aatelkaapa tätä; tossa setissä lettuja on vaan 220 kcal! Buujaa! Resepti tulee joskus tuonnempana.

Ja kunkkusalaatti tältä päivältä. Munahan se siellä! Ja sen kaverina avokado ja tomaattia ja sekotus vihreitä.

Aika tällästä meininkiä. Päivittäin syön paljon (tai ainakin yritän) hedelmiä ja kasviksia. Jokaiseen ateriaan yritän sisällyttää jotain protskua.  Ruokailut menee tällä kaavalla: aamupala-lenkki-lounas-jumppa/juoksu-päivällinen-lenkki-välipala-iltapala. Eli ruoka toimii aikalailla polttoaineena.
Ja proteiinin tarvetta täydentämään oon nyt ottanut nää jauheprotskut. Koska alko pelottamaan, että tällä liikunta määrällä ja vähäprotskusella safkalla lähtee pian muskelit. Niin siksi sitä, lisäravinteena.

Kello näyttää jo paljon ja väsy on kyllä kova. Ollaan oltu koiran kanssa tänään reippaita;

Aamupäivällä lenkki koiran kanssa 1h 20min ja 700 kcal
Iltapäivällä juoksuharkat 55min ja 660 kcal
Illalla vielä kuutamo hölkkää koiran kanssa 25min ja 240 kcal
Yhteensä 1600 kcal! Oho...

Vielä riittäis asiaa, mutta jätetään huomiselle. Ainiin, asuntonäyttö peruuntu eli ei edistystä sillä rintamalla... 
Huomenna voisin kertoa jotain vaikka zombeista, siis oikeesti. Öitä!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti